یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی قلب هر مطب است.

یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی قلب هر مطب است.

تجهیزات دندانپزشکی جهان دنتال در طول 30 سال فعالیت خود در حوزه تولید و توزیع تجهیزات همواره اولین هدف خود را رضایت مشتریان قرار داده است چرا که اعتقاد داریم موفقیت ما وابسته به رفع نیازهای مشتریان است.

اهمیت نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴ ق.ظ

 

تجهیزات دندانپزشکی یک سرمایه گذاری مالی قابل توجه است و اگر این تجهیزات دچار مشکل شوند، تعمیر یا جایگزینی آن می تواند هزینه بر باشد. بسیاری از تجهیزات دندانپزشکی از قسمتهای کوچک تشکیل شده اند که بسیار پیچیده و حساس هستند و می توانند در اثر قدیمی شدن و استفاده مداوم آسیب ببینند. تجهیزات معیوب خطری بالقوه را برای بیمار و کاربر به همراه دارد. به همین دلیل ، اگر به پروتکل های نگهداری این وسایل پایبند نباشید ، می توانید بیماران خود را به طور ناخواسته در معرض خطر قرار دهید.

 

برای اطمینان از به حداقل رسیدن خطر خرابی تجهیزات ، باید بررسی کلیه تجهیزات ، بررسی سن و آخرین تاریخ سرویس هر قطعه انجام شود. از سال 1998 ، این قانون تصویب شد که همه دستگاه های پزشکی باید "CE" بر روی آنها علامت گذاری شده باشد تا نشان دهد محصول با کیفیت بالا ساخته شده است و طبق استانداردهای ایمنی و بهداشت تولید شده است. این قانون خاص برای محافظت از بیمار و کاربر در برابر محصولات کم رضایت بخشی که بی خطر نیستند ، وضع شده است. هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی جدید حتماً مطمئن شوید با تجهیزات فعلی سازگار است و مناسب است و به یاد داشته باشید ارزان ترین گزینه همیشه بهترین نیست.

 

روغن کاری و نگهداری مناسب

بسیاری از تجهیزات دندانپزشکی برای عملکرد صحیح به روغن کاری منظم نیاز دارند. با این حال ، گرفتن نزدیکترین قوطی WD40 توصیه نمی شود. نه تنها انجام این کار در بسیاری از موارد ضمانت را باطل می کند ، WD40 برای ابزارهایی که برای رفتن به دهان بیمار طراحی شده اند مناسب نیست. تولید کنندگان و کتابچه های راهنمای مالک اغلب راهنمایی های ارزشمندی در مورد پاک کننده ها و روان کننده های مورد تأیید برای تجهیزات خاصی ارائه می دهند.

دفترچه های راهنمای مالک و فاکتورهای تجهیزات باید برای خدمات و گارانتی نگهداری شوند. همچنین مهم است که برای تامین نیازهای مختلف تجهیزات ، مهر و موم لاستیک سیلیکون را در دست داشته باشید. دفاتر دندانپزشکی همچنین باید موارد زیر را برای نگهداری معمول تجهیزات خریداری کنند:

 

  • روغن و تمیز کننده هندپیس که توسط تولید کنندگان تجهیزات مشخص شده است.
  • توربین های دستی و لامپ های یدکی
  • چراغ های عمل کننده و عملگر
  • فیلترهای مکش خلا
  • پاک کننده خط
  • اورینگ و واشر اضافی

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی